Sunday, September 27, 2009

bidong oh bidong

yuhu, masuk u jugak aku ni. ingatkan xdapat dah. maklumla, blaja pon bukannya pandai sangat. harap bangunan skolah tu je yang bertingkat-tingkat, tapi aku... hm, tetap aku. biase la anak jantan...

aku diterima masuk universiti malaysia terengganu, di bawah program sarjana muda sains makanan, pengkhusususan perkhidmatan makanan dan pemakanan. mula2 aku dapat keputusan melompat2 katak gak la, sebab dapat masuk u. bangga mak ayah aku. tapi bila dorang tanya bwat course ape, aku diam. nak jawab pe, satu ape pon aku xpaham tajuk program tu... korang jangan banyak tanya...

masuk umt, best. dapat g pulau free. best woo, bukan senang nak g vacation, rehat2 minda. walaupon aku ni memang duk kampong, pesalahnya g bercuti. kat kampong aku pon salu ada traffic jammed, jerebu dan hujan asid pe... harap korang jangan la tanya nama kampong aku k.


nama pulau yang kita nak g ni ialah pulau bidong. ianya merupakan lokasi bersejarah di mana ia pernah menjadi transit pelarian vietnam pada tahun bla bla bla... amik ko. pegi pulau ni bukan bercuti, kira macam sebahagian daripada kursus program umt gak. lebehkurang cam korang wat homework kat pulau la macamtu. huh...

dalam program aku ni, ada 10 orang je laki2, selebeh 50 orang lagi geng awek. sorang laki da dapat 5 awek. hum, cemana ni, kalah tok imam. dorang pon 4 je bini...


dekat bidong, kitorang dibahagikan samarata kepada 4 kumpulan. lupa nak cakap, seploh laki tu, empat orangnya teruna melayu terakhir... kitorang pon secara rasminya masing2 jadi ketua kumpulan. aku ketua kumpulan jerung, along ketua kumpulan udang, jidul bos pari, allen ketam punya penghulu. ali n ikram dorang program teknologi makanan, program dorang pon join gak. ali jadi pembantu peribadi aku selaku bapak jerung. ikram gan jidul bersama memerintah pari.

ha, ni dia jidul.

No comments:

Post a Comment